Virtueel kantoor: dé global business solution voor iedere start-up

  • Kantoorruimte 02 403 37 00
  • Virtueel Kantoor 02 403 38 00
  • Vergaderruimte 02 403 38 30
  • Buiten Belgïe +32 2 403 37 00

Bedrijfsnieuws

Lees de laatste nieuws en persberichten over Servcorp

Virtueel kantoor en start-up: de perfecte match!

March 10, 2015 | Servcorp Belgium

Uw start-up draait op volle toeren? Dan denkt u er vast over om in haar verdere expansie te investeren. Toch loert de onzekerheid om de hoek, want de crisis laat zich overal voelen. Zeker als zelfstandige ondernemer moet u het hoofd bieden aan heel wat kosten en onvoorziene uitgaven. En dat schrikt heel wat ondernemers af. Gelukkig bestaan er tegenwoordig flexibele werkplekoplossingen die u toegang verlenen tot infrastructuren die normaal gezien ontoegankelijk zijn voor kleine ondernemers. Ontdek hoe u een blik kan werpen achter de schermen van het bedrijfsleven, waar het echte handelswezen plaatsvindt en de magie van het ondernemerschap zich laat voelen!

Dankzij een uitgekiend businessplan kan u al uw ambities waarmaken, maar toch duiken er vaak nog financiële verrassingen op die het startende ondernemers moeilijk maken. Zo dienen er belastingen betaald te worden, moet er rekening worden gehouden met vergoedingen, huurlasten en ICT-kosten... Niet zelden wijkt de realiteit af van het vooropgestelde plan. Zo wilt u ongetwijfeld investeren in de verdere expansie van uw start-up, of het nu gaat om nieuwe infrastructuren, beter IT materiaal of de aanwerving van nieuw personeel. Om toch alles uit uw start-up te halen zonder financiële blunders te begaan, moet u aan kostenefficiënte oplossingen denken. En dat doet u door een leverancier van flexibele werkplekoplossingen in te schakelen, die op een kostbesparende manier in al uw zakelijke behoeftes voorziet. Maar wat houdt dat precies in? Simpel: een virtueel kantoor biedt het antwoord!

Wat is een virtueel kantoor?

Hoewel virtuele kantoren tegenwoordig steeds meer op bijval kunnen rekenen, blijft de term vaag en onduidelijk voor de meesten onder ons. Toch is het vrij eenvoudig: een virtueel kantoor is een kantoor dat zich op een online platform bevindt en waarvoor u enkel een internetverbinding nodig heeft. In tegenstelling tot de klassieke bureaus hoeft u geen kantoorruimte te huren en staat u steeds in contact met uw klanten en partners wereldwijd. Waar u gaat, gaat uw bureau mee. U werkt op uw manier, waar en wanneer u wil. Maar het virtueel kantoor houdt veel meer in dan enkel cloud computing. Dankzij een virtueel kantoor kan u uw klanten ontvangen op een kantoor op de 88e verdieping van het One World Trade Center in New York of in het Louis Vuitton gebouw op de Champs-Elysées. Zonder virtueel kantoor zouden dergelijke locaties onmogelijk zijn voor een start-up. We lichten het begrip ‘virtueel kantoor' toe aan de hand van drie belangrijke pijlers.

Geef uw bedrijf een professioneel gezicht

De eerste pijler is het domiciliëringsadres van een onderneming. Omdat een eerste indruk allesbepalend is in de relatie met potentiële klanten en opdrachtgevers, zal het niet verbazen dat een prestigieus business centrum in het hart van de belangrijkste steden meer aanzien en vertrouwen wekt dan een zakenlocatie buiten de stad. Maar om zich op zo'n locatie te vestigen dient u een selectie te doorstaan op basis van uw notoriteit en financiële middelen. Dat vertaalt zich in het uitbetalen van een huurkost van € 900 per m² /jaar voor een oppervlakte van minimaal 600 m² waarvoor u 12 maanden huur op voorhand betaalt. Hierbij moet u ook nog de kosten aanrekenen voor het inrichten van de ruimte, de IT installatie, het onderhoud… Kortom, een fortuin!

Kiest u voor een virtueel kantoor bij Servcorp – wereldwijde leader in de branche – dan kan u gebruikmaken van een uitgerust kantoor en een beroep doen op een professioneel team. Gedaan met oeverloze huurlasten en administratieve kosten! U vraagt een domicilieadres aan in de stad van uw keuze en beheert op professionele wijze uw onderneming, zonder de kosten te moeten dragen van een vast kantoor. Hoeveel tijd heeft u nodig om operationeel te zijn? Minder dan 15 minuten voor € 300 per maand!

Service op hoog niveau

Daarnaast biedt het virtueel kantoor een pijler die berust op communicatie. Als startende ondernemer  heeft u niet altijd de middelen (of de tijd) om personeel aan te werven, maar dankzij een flexibele werkplekoplossing kan u een beroep doen op een specifiek ondersteuningsteam. Een toegewijde, meertalige receptioniste beantwoordt al uw telefoons, beheert uw post en neemt alle taken op die nodig zijn voor de vlotte werking van uw bedrijf. Ook het reilen en zeilen van uw bedrijf wordt tot op de voet gevolgd. Op die manier krijgt uw bedrijf een professioneel gezicht, en heeft u zelf de ruimte om u volledig toe te spitsen op de ontwikkeling van uw onderneming. “Service op een totaal nieuw niveau!”, beaamt Cherri Oakley van The Markerting Circle, “Mijn team staat altijd voor me klaar en altijd met een glimlach. Dit maakt van ondernemen een plezier!”

Vergader in een prestigieus kader

De laatste pijler van het virtueel kantoor is het fysieke aspect: meetings. Voor een dag, een maand of zelfs langer kan u een volledig uitgerust kantoor huren. Dat betekent dat u alle nodige infrastructuur ter beschikking heeft en uw klanten in een prestigieus zakencentrum kan ontvangen, in metropolen zoals Brussel, Parijs of Londen. Een onhaalbaar plan indien u dat op eigen houtje zou doen. Want iedereen kan een bureau en een telefoontoestel in een kamer plaatsen en zichzelf een uitgerust kantoor noemen, maar wat echt het verschil maakt, zijn technologische oplossingen die uw onderneming doen vooruitgaan. Dankzij een uitgebreide ICT-infrastructuur en een persoonlijk globaal VPN geniet u van een optimale communicatie wereldwijd.

Het virtueel kantoor biedt duidelijk heel wat voordelen. Deze kostenefficiënte formule geeft u de mogelijkheid om uw start-up een professioneel imago aan te meten en uw klanten in een exclusief kader te ontvangen. Betaalbare luxe die gegarandeerd een sterke eerste indruk zal maken. Daarom is een flexibele werkplekoplossing ideaal voor u als u op zoek bent naar de professionele ondersteuning en infrastructuur van een multinational, maar de investering en bijhorende verplichtingen er niet bij wenst. Een total business solution waarmee u tijd én geld bespaart zonder aan kwaliteit in te boeten. Want zelfs kleine KMO's kunnen uitgroeien tot bloeiende multinationals. The only way is up!


“Service op een totaal nieuw niveau! Mijn team staat altijd voor me klaar en altijd met een glimlach. Dit maakt van ondernemen een plezier!” - Cherri Oakley van The Marketing Circle